Anti-Aging ve Vitaminler | Vitbalance

Anti-Aging ve Vitaminler

Genç kalmak için çözüm arıyorsanız doğru adrestesiniz. Mağazaların güzellik koridorlarını gezmeyi bırakın ve kullandığınız vitaminlere göz atmaya başlayın. Dermatologlar, tropikal kremler, kırışıklıklar ve diğer belirgin yaşlanma belirtileri ile mücadele etkili olabiliyorsa da, cildinize sürdüğünüz losyonlar kadar tükettiğiniz besinlerde önemlidir.

Yaşlanma sürecini yavaşlatmak için diyetinizde ne gibi değişiklikler yapabileceğinizi öğrenmek için bu yazıyı mutlaka okuyun. Yaşlanma etkilerini geciktirmek de başarılı olan bireylerin dengeli bir diyet uyguladıkları sebze, meyve, hayvansal gıdalar ve besin takviyelerini günlük hayatlarında düzenli olarak tükettikleri gözlenmiştir. Diyetinizi meyve, sebze ve antioksidanlarla güçlendirmeye başladıysanız, yaşlanmanın etkilerini yavaşlatabilir ve daha sağlıklı olabilirsiniz. Eğer 50 yaş üzerinde iseniz diyetinizi değiştirmenin gelecek için bir fark yaratmayacağı anlamına gelmiyor. Diyetinizi düzenleyin ve yaşınız ne olursa olsun kaliteli besin tüketimini benimseyin. Yaşlanmaya karşı durmak için diyetinize eklemek isteyebileceğiniz 4 vitamin ve bunların doğal etkileri şunlardır.

C vitamini
Narenciye meyvelerinde bol miktarda bulunan C vitamini kolajen üretimi, cilt onarımı, ayrıca kemik ve dişlerinizin güçlü tutmak için gereklidir. C vitamini sadece Güneşin zararına karşı koruma sağlamaz, aynı zamanda çizgilerin ve kırışıklıkların ortaya çıktığı hasarları onarabilir.

A vitamini
A vitamininin antioksidan faydalarını elde etmek için tatlı patates, lahana, mango ve havuç gibi yiyecekler yemelisiniz. Bu sebze ve meyveleri her gün tüketmek ve bulmak günümüzün hızlı yaşam tarzı içerisinde zor olduğu için besin takviyesi en kolay ve geçerli çözümlerden bir tanesidir. FDA (Amerikan Gıda ve ilaç dairesi) onaylı tek kırışıklık tedavisinden biri olan retinol, hücrelerde çalışan reseptörleri etkileyen bu vitaminin bir şeklidir. A vitamininin derinize gençlik görünümü ve elastikiyetini vermede önemli olan kolejen çözülmesininde yavaşlattığı ispatlanmıştır. Diyetinizde güçlü bir bağışıklık sistemi kurmak ve cildinizi, gözlerinizi sağlıklı tutmak için A vitamini tüketmek önemli olmakla birlikte, anti-aging faydaları için topik (vücudun belli bir yerine sürülen ilaç) niteliğinde krem olarak da uygulanabilir.

D vitamini
Yaşlanma etkileri konu olduğunda kemik sağlığınızı ihmal etmeyin kemik kaybı özellikle kadınlar için dikkate alınması gereken yaşlanmanın en güçlü etkilerinden biri olabilir. D vitamini kemiklerinizi güçlü ve yoğun tutmak için kalsiyum ile çalışır. Yüzünüzü sarkık hale getiren nedenlerden biri kemik kaybıdır. Yıllarca kolejin üzerinde yapılan çalışmalarda, yaşlanmanın kolejen ve kemiklerin eski formunu koruyamamasından kaynaklandığı belirlenmiştir. Kemik sağlığınız ne kadar iyi olursa, o kadar sağlıklı olur ve daha genç görünüyorsunuz. Yağlı balık, bazı süt ürünleri ve yumurta sarısı gibi gıdalarda iyi kaynaklardır. Yapılan araştırmalara göre yaşlanma etkilerini daha geç gören bireylerin çoğunun süt ve bazı meyve suları gibi kuvvetlendirilmiş gıdalardan gerekli D vitamininin çoğunu aldığı tespit edilmiştir. D vitamini sentezi günlük güneş maruziyetimizden kaynaklanırken, SPF 8 ve daha üstü güneş kremi de bu etkiyi bloke edebilir. Amerikan Dermatoloji Akademisyenleri, diyetten D vitamini almayı öneriyor, çünkü korunmasız güneşe maruz kalma cildinize zarar verebileceğinden erken yaşlanmaya neden olabilir.

E vitamini
E vitamini özellikle hücrelerini sağlıklı tutmak için C vitamini ile kombine edildiğinde harikadır. E vitamini hücreleri zayıf noktalara karşı koruyan hücresel seviyede zararlı serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olur. E vitamini alabileceğiniz en güçlü antioksidanlardan biridir. Cildinizin güneşten korunmasına yardımcı olabilir ve anti-inflamatuar faydalar gösterebilir. Bu vitamin yağda çözünür ve ayçiçek yağı, soya yağı gibi pek çok yağda olduğu gibi fıstık ve tohumlarda da bulunur.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir