Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin ve hastalıklarla savaşmanın yolları

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin ve hastalıklarla savaşmanın yolları

Bağışıklık sisteminizi nasıl geliştirebilirsiniz? Genel olarak, bağışıklık sisteminiz sizi hastalığa neden olan mikroorganizmalara karşı savunmak için önemli bir görev üstlenir. Ama bazen bu mikroorganizmalara karşı başarısız olur: Mikroplar hızlı bir şekilde vücudunuzu işgal eder ve sizi hasta eder. Bu sürece müdahale etmek ve bağışıklık sisteminizi güçlendirmek mümkün müdür? Yemek yeme alışkanlıklarınızı geliştirirseniz ne olur? Bazı vitaminleri veya bitkisel ürünleri mi tüketmelisiniz? Mükemmel bir bağışıklık sistemine sahip olma umuduyla yaşam tarzınızda değişiklikler mi yapmalısınız?

Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için ne yapabilirsiniz?

Bağışıklığınızı artırmak fikri önemlidir, ancak bunu yapabilme olasılığı birkaç nedenden dolayı zordur. Bağışıklık sistemi tam olarak tek bir varlık değil bir sistemdir. İyi işlemesi için denge ve uyum gerektirir. Vitbalance size günlük ihtiyacınız olan bütün vitamin ve mineral desteğini tek bir üründe alma fırsatını sağlıyor. Araştırmacıların bağışıklık tepkisinin karmaşıklığı ve birbirine bağlılığı hakkında hala bilmedikleri çok şey var. Şimdilik, yaşam tarzı ve gelişmiş bağışıklık fonksiyonu arasında bilimsel olarak kanıtlanmış doğrudan bağlantılar yoktur.

Ancak bu, yaşam tarzınızın bağışıklık sisteminiz üzerindeki etkilerinin ilgi çekici olmadığı ve araştırılmaması gerektiği anlamına gelmez. Araştırmacılar, hem hayvanlarda hem de insanlarda diyet, egzersiz, yaş, psikolojik stres ve diğer faktörlerin bağışıklık tepkisi üzerindeki etkilerini araştırıyorlar. Bu arada, genel sağlıklı yaşam stratejileri, bağışıklık sisteminize en üst seviyede tutmaya başlamak için iyi bir yoldur.

Diyet ve bağışıklık sisteminiz

Sağlıklı bağışıklık sistemi için vücudunuzun sağlıklı ve düzenli beslenmeye ihtiyacı vardır. Bilim adamları, yoksulluk içinde yaşayan ve yetersiz beslenen insanların bulaşıcı hastalıklara karşı daha savunmasız olduklarını uzun zamandır biliyorlar. Bununla birlikte, artan hastalık oranının yetersiz beslenmenin bağışıklık sistemi üzerindeki etkisinden kaynaklanıp kaynaklanmadığı kesin değildir. Beslenmenin insanların bağışıklık sistemi üzerindeki etkileri konusunda nispeten az sayıda çalışma ve beslenmenin etkilerini doğrudan hastalıkların gelişimine (tedaviye karşı) bağlayan daha az çalışma vardır.

Çeşitli mikro besin eksikliklerinin- örneğin çinko, selenyum, demir, bakır, folik asit ve A, B6, C ve E vitaminlerinin eksikliklerinin bağışıklık sisteminin iyi çalışmamasına neden olduğuna dair birçok kanıt vardır. Bununla birlikte, bu bağışıklık sisteminde yer alan mikro besin eksikliklerinin birçok farklı hastalığa da yol açtığı kanıtlanmış bir gerçektir.

Peki ne yapabilirsin? Diyetinizin size tüm mikro besin gereksinimlerinizi sağlamadığından şüpheleniyorsanız- örneğin, sebzeleri sevmezsiniz- günlük bir multivitamin ve mineral takviyesi almak, bağışıklık sistemi üzerindeki olası herhangi bir etkinin ötesinde başka sağlık yararları da getirebilir. Tek bir vitaminin mega dozlarını almak da size yarar sağlamaz. Daha fazlası mutlaka daha iyi olacak anlamına gelmemektedir. Bu sebeple günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılayacak şekilde formüle edilmiş multivitaminleri almak, hem sizin günlük sağlığınızı korur, hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirerek olası hastalıklara karşı size korur.

Bağışıklık sistemi ve yaş

Yaşlandıkça, bağışıklık sisteminin tepkisi (kabiliyeti) azalır ve bu da daha fazla enfeksiyona ve kansere katkıda bulunur. Gelişmiş ülkelerde uzun yaşam beklentisi arttıkça, yaşa bağlı bir takım hastalık durumlarının görülme sıklığı da artmaktadır.

Bazı insanlar sağlıklı yaşlanırken, birçok çalışmanın sonucu, genç insanlarla karşılaştırıldığında, yaşlıların bulaşıcı hastalıklara yakalanma olasılığının ve daha da önemlisi, onlardan ölme olasılığının daha yüksek olmasıdır. Solunum yolu enfeksiyonları, grip ve özellikle Zatürre dünya çapında 65 yaş üstü kişilerde önde gelen ölüm nedenidir. Kimse bunun neden olduğunu bilmiyor, ancak bazı bilim adamları bu artmış riskin T hücrelerinde, muhtemelen yaşla beraber ve enfeksiyonla savaşmak için daha az T hücresi üretmekten kaynaklandığını gözlemliyorlar. Timus bezi, tiroid bezinin altında ve soluk borusunun önünde bulunur. Timüs bezi bir komuta-eğitim merkezidir. Tiroid bezi tarafından salgılanan T hücreleri yani lenfositlerin; vücut hücreleri ile vücuda zararlı olabilecek yabancı hücreleri ayırt etmeyi öğrendikleri yerdir timüs. Timus fonksiyonundaki bu azalmanın T hücrelerindeki düşüşü açıklayıp açıklamadığı veya diğer değişikliklerin rol oynayıp oynamadığı tam olarak anlaşılamamıştır. Diğerleri, kemik iliğinin bağışıklık sisteminin hücrelerine yol açan kök hücreleri üretmede daha az verimli olup olmadığıyla ilgilenmektedir.

Enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemindeki azalma, yaşlıların aşılara verdiği tepki ile gösterilmiştir. Örneğin, influenza aşıları üzerinde yapılan çalışmalar, 65 yaşın üzerindeki kişiler için, aşının sağlıklı çocuklara (2 yaş üstü) kıyasla çok daha az etkili olduğunu göstermiştir. Ancak, etkinliğin azalmasına rağmen, grip ve S. pneumoniae aşıları, aşılama yapılmamasına kıyasla yaşlı insanlarda hastalık ve ölüm oranlarını önemli ölçüde azaltmıştır.

Yaşlılarda beslenme ve bağışıklık arasında bir bağlantı var gibi görünüyor. Zengin ülkelerde bile şaşırtıcı derecede yaygın olan bir yetersiz beslenme şekli “mikro besin yetersiz beslenme” olarak bilinir. Bir kişinin diyetten elde edilen veya diyetle takviye edilen bazı temel vitamin ve minerallerde eksik olduğu mikro besin yetersiz beslenmesi yaşlılarda yaygın olabilir. Yaşlı insanlar daha az yemek yeme eğilimindedir ve diyetlerinde genellikle daha az çeşitlilik gösterir. Burada önemli bir soru karşımıza çıkıyor, diyet takviyelerinin yaşlıların daha sağlıklı bir bağışıklık sistemini sürdürmesine yardımcı olup olamayacağıdır. Yaşlı insanlar bu soruyu beslenme konusunda tecrübesi olan bir doktora danışmalıdırlar, çünkü bazı diyet takviyeleri yaşlı insanlar için yararlı olsa da, küçük değişiklikler bile bu yaş grubunda ciddi yansımalar gösterebilir. Bu sebepten dolayı yaşlı insanlarında günlük vitamin ve mineral ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde beslenmeleri hayatı öneme sahiptir. Lütfen kullanmak istediğiniz ürünün içeriğini önce doktorunuza gösterin ve yapılan testler, kan değerlerine göre doktorunuz sizin için karar vermesini isteyin.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir