Sağlıklı Saç İçin Gerekli Besin ve Vitaminler

Saçlarımızın inanılmaz önem taşıdığını düşünüyoruz, bedenimiz ise bunun doğru olmadığını söylüyor. Nefes almak, kalbin çalışması, böbreklerin ve karaciğerin fonksiyonlarını yerine getirmesi gibi bedensel işlevler daha da önemlidir ve diyetteki besin maddeleri ile ilk bu organlar erişime girerler. Saçlarımız geriye kalan artıkları alır. Protein saçınızın en yakın arkadaşıdır, bu nedenle yumurta (selenyum, biotin, vitamin B12, vitamin B2, molibden ve iyot kaynağıdır. Bunlara ek olarak, iyi bir B5 vitamini, protein, fosfor, D vitamini ve A vitamini kaynağıdır.) ve balık (düşük yağlı, yüksek kaliteli bir proteindir. Omega-3 yağ asitleri, D Vitamini ve B2 Vitamini (riboflavin) gibi vitaminlerle doludur. Balık, kalsiyum ve fosfor bakımından zengindir ve demir, çinko, iyot, magnezyum ve potasyum gibi minerallerin kaynağıdır.) gibi sağlıklı proteinlere ulaşın ve vücudunuzu zorlayacak zor diyetlerden kaçının. Bu tip diyetler vücudunuzu sağlıklı bir saç derisi ve saç için bu temel yapı taşlarından mahrum bırakabilir. Somon, ton balığı ve alabalık, nem sağlayan kuru ve kırılgan saçları önlemeye yardımcı olan omega-3 yağ asitleri ile doludur. B vitaminleri bakımından zengin gıdalarda saç köklerinin sağlıklı kalmasına yardımcı olur ve saç dökülmesi riskini azaltır. Meyve ve sebzeler, fasulye ve yağsız et kaynakları, örneğin tavuk veya hindi göğsü, B vitamini için harika kaynaklardır. (Saç için vitamin)

Saç ve cildi güzelleştiren vitamin hapları nelerdir diye merak ediyorsanız bu linkteki yazımızı okuyabilirsiniz.