Tekli vitamin mi? Multi-vitamin mi? | Vitbalance

Tekli vitamin mi? Multi-vitamin mi?

Düzenli olarak aldığınız vitamin takviyeleri sağlığınızı destekleyebilir ve daha iyi bir durumuma getirebilir. Gerekli vitaminleri ve mineralleri sağlayan besin takviyeleri, sıvılardan tabletlere veya tekli ila birden fazla besin dozajına kadar birçok formda bulunur. Bazı vitaminler belirli sağlık koşulları için formüle edilmiştir. Diğerleri genel beslenme ihtiyaçlarına ve bireysel yeme alışkanlıklarına yardım etmek amacı ile üretilmiştir. Tekli vitaminler ve multivitaminler arasında seçim yapmadan önce, sağlık ve yaşam tarzı değişkenlerinizi göz önüne alarak seçim yapın.

Günlük Dozaj

Sağlıklı olmak için kulladığımız besin takviyesi ve/veya multi-vitamin hapları düzenli doz kullanımı ile etkilerini gösterir. Alınması kolay veya kolay hatırlanacak bir vitamin ürünü seçin. Üretici tarafından aksi belirtilmediği sürece günde bir ile üç kez yemeklerle birlikte almak, besin maddelerini iyi bir şekilde özümsemenize yardımcı olur ve mide problemleri ve yanlışlıkla aşırı doz ve aşırı doz almayı önler. Sıvı vitamin damlaları, tozları ve çeşitli tablet formlarına ilaveten, güçlendirilmiş gıdalar diğer dozlama yöntemlerini de temsil eder.

Günlük Beslenme İhtiyaçlarını Karşılamak

Dünyanın ekonomik anlamda gelişmiş ülkelerin nüfuslarının yaklaşık üçte biri günlük bir vitamin veya multivitamin / mineral takviyesi alır. Multivitaminler, kullanım dozaj takviyesine göre gerekli vitaminlerin günlük ihtiyacınız karşılamanıza yardımcı olur. Bir doktor tavsiyesi üzerine vegan, vejetaryen, hamile veya emziren biriyseniz, multivitamin almayı düşünebilirsiniz. D vitamini takviyesi, diyetleri yeteri kadar değişmeyen veya yeterince yemek yemeyi veya besleyici maddeleri tamamen emmek için tıbbi koşullara sahip olan insanlar için özellikle değerlidir. Tüm nüfus gruplarında “kronik hastalıkların” önlenmesinde multivitamin etkinliği kesin olarak tespit edilememiştir.

Beslenme dengesizlikleri

Tekli vitamin veya mineral takviyeleri, belirli besin eksikliklerine veya belirli hastalıkların önlenmesinde veya önlenmesinde daha uygundur. Bunların kullanımı, örneğin Kalsiyum ve D vitamini postmenopozal durumu olan kadınlarda ve diğer osteoporoz risk gruplarında kemik sağlığını korur. Hamile olan veya gebe kalmış kadınlar için demir eksikliği, folik asit veya B-9 vitamini ile doğum kusurlarıyla ilgili anemi önlenebilir. 50 yaşından büyük erişkinler için ise besin takviyesi ile vitamin B-12’nin üstün emiliminden yararlanabilir. Doktorunuzla birlikte almak istediğiniz vitaminlerin veya multi vitaminlerin etkileri ve kullanımı ile ilgili konuşmanız ve görüş alışverişi yapmanız önemlidir.

Ne tükettiğinizi öğrenin

Her vitamin türü yanlış kullanıldığında hafif yada güçlü yan etkilere neden olabilir. Çok amaçlı vitamin alımı veya çoklu vitamin, tekli vitaminler ile ilgili olarak eğer reçeteli ilaç kullanıyorsanız, lütfen doktorunuza danışın. Doktorunuzun multivitaminlerle ilgili tavsiyesi, ilaç etkileşiminden kaçınmanıza yardımcı olabilir. Unutmayınki tekli veya multi-vitaminleri daha sağlıklı olmak için tüketiyoruz. Bilinçli tüketici olma sorumluluğu size aittir.

Tırnak vitamini VitBalance siparişi için tıklayınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir