Tırnaklarımız ve Vitaminler

Ellerimiz dolayısıyla tırnaklarınız çok önemlidir. Tırnaklarımız sadece güzellik ve bakım anlamında değil aynı zamanda sağlıklı bir vücudun göstergesidir. Tırnaklarımızın şekli, parlak ve güçlü olması sağlığınızla ilgili gerçekten çok önemli ipuçları vermektedir.

Tırnaklarımızın, saçlarımız ve cildimiz gibi günlük vitamin ve mineral minerallere ihtiyacı olduğunu hepimiz biliyoruz. Ayrıca tırnaklarımızın saçlarımız ve cildimizden ayrılan bir özelliği de kullanmış olduğumuz oje, kimyasal maddeler ve deterjanlardan daha fazla yıprandığı gerçeğidir. Tırnakların için gereken vitaminler ve mineralleri aşağıda sizin için sıraladık; Bu vitaminler sırasıyla aşağıda verilmiştir.

Bunlardan en önemli olanlarından birisi B vitamini ve biyotindir. B vitamini eksikliği tırnakların sağlıklı olarak uzamasını engeller. B vitamini eksikliği cildinizde de bir takım tahribatlara yol açabilmektedir. Tırnaklarınızın şeklinin değişmesi renginin solması, sararması ya da beyazlamasına neden olabilir. Tırnaklarınızın çok sık kırılması, renginin değişmesi, özellikle mat bir görünüme sahip olması B vitamini eksikliğinden kaynaklanabilir. Bu sebepten dolayı, bu belirtileri gören kişilerin muhakkak ki bir doktor kontrolünden geçip B vitamini seviyesini ve değerlerini kontrol ettirilmesi çok önemlidir.

Vücudumuzda C vitamini eksikliğinden kaynaklanan bazı sebeplerden dolayı kolejen ve elastiklik seviyesinin düşmesi tırnaklarımızın daha kırılgan ve renginin sararmasına sebep olabilir. Tırnaklarınıza zarar verecek faktörlerin başında Güneş ışınları, oje, aseton ve özellikle bayanlar için biraz önce bahsettiğimiz gibi kimyasal deterjanlara ellerin maruz kalması sonucu vücudumuzdaki serbest radikallere karşı savaşmak için C vitamini güçlü bir anti antioksidan etkisi yaratabilir. C vitamini günlük narenciye ve sebzelerden kolaylıkla alınabilir. Ancak bu özellikle kış aylarında çok yeterli olmamaktadır. Bu sebepten dolayı besin takviyesi şeklinde C vitamini almak çok mantıklı bir çözümdür.

E vitaminide diğer vitaminler gibi tırnaklar için olmazsa olmasıdır. Bunun nedeni de E vitamininin hücrelerdeki yaptığı yenileme etkisidir. Aynı zamanda antioksidan yapısı sayesinde tırnaklarınıza parlaklık verebilir. İçeriği itibari ile E vitamininin tırnaklarınızın rengini koruması konusunda çok etkili olduğu bilinen bir gerçektir.
Bir diğer önemli mineral ise Çinkodur. Çinko aynı zamanda genel sağlık açısından da çok önemli bir mineraldir. Akut demir ve çinko eksikliği tırnaklarınızda oldukça zararlı etkiler yaratmaktadır. Bu etkilerin başında tırnaklarınızın şeklinin ve tırnaklarınızın renginin değişmesi en önemli semptomlardan bir tanesidir. Gereken miktarlarda tüketilmesi gereken çinkonun tüketilmemesi sonucunda, tırnaklarınızın şeklinin değişmesi ve özellikle renginin değişmesi kaçınılmazdır. Tırnaklarınızda oluşan beyaz çizgiler-lekelerde çinko eksikliğinin en belirgin özelliğidir.Çinko eksikliği aynı zamanda iştahsızlık, koku alma duyusunun azalması ve bazı durumlarda ise solgun bir cilt ilede eksikliğini ortaya koyar.

Sağlıklı gözüken tırnaklara sahip olmak istiyorsanız kesinlikle Protein ve Kalsiyum tüketmek zorundasınız. Protein tırnaklarınızın hızlı uzamasını ve yenilenmesini sağlarken Kalsiyum yeni çıkan tırnaklarınızın güçlü kalmasını, kolayca kırılmamasına yardımcı olur. Ayrıca tırnaklarınızın soyulması kalsiyum eksikliginden de kaynaklanabilir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir